Velkommen!

På denne siden vil jeg legge ut bilder fra mine turer med kameraet. Dyr, fugler, natur og landskapsbilder er det jeg liker best. Forsøker å formidle på min måte og håper du finner glede i å kikke på bildene i bloggen :-)

søndag 10. september 2017

Eventyrskogen og ukas bilde gjennom 2017 .. Uke 37


Jeg treffer på de underligste skikkelser når jeg vandrer rundt i eventyrskogen og det er like spennende hver gang jeg ser nye skikkelser. Denne traff jeg en formiddag i juli hvor jeg var på leit etter noen nye skikkelser til eventyrskog-prosjektet mitt.

Jeg må ha gått forbi den hundrevis av ganger uten å se den, så hvorfor jeg oppdaget den på akkurat denne turen .. tja .., det er gjerne slik at når man tråkker de samme stiene dag etter dag så glemmer man å se, man går litt på autopilot. Denne gangen var jeg fast bestemt på å se med nye øyne. Det resulterte i seks ny bekjentskap på en og samme tur.

Jeg tror det er litt slik med alt man gjør, selv om det er noe man brenner for og elsker å jobbe med så går man inn i en arbeidsform eller måte  å gjøre ting på som nærmest blir en vane, man tar litt lett på det og blir kanskje litt overfladisk. Gjør man ikke da noen små endringer på måten man jobber vil man stagnere. Ikke minst må man ha tro på det man gjør, spesielt når det man jobber med kanskje er litt sært og utenfor normalen. Man har ingen å sparre med ..

Spesielt viktig er dette om man jobber over lengre tid med et og samme prosjekt. Selv om temaet er det samme må man hele tiden ha et åpent sinn og utvikle seg. Noen ganger må man til og med stoppe opp og ta noen skritt tilbake, kanskje må man starte helt på nytt.

Dette skjedde meg i 2014. Et helt års arbeid (2013) ble forkastet og jeg måtte starte helt på nytt. Jeg måtte finne en annen måte å formidle det jeg følte. Siden den gang har jeg hatt stor glede av å jobbe med dette prosjektet, men sluttresultatet virker fortsatt å være et langt stykke frem i tid ..






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar