Velkommen!

På denne siden vil jeg legge ut bilder fra mine turer med kameraet. Dyr, fugler, natur og landskapsbilder er det jeg liker best. Forsøker å formidle på min måte og håper du finner glede i å kikke på bildene i bloggen :-)

mandag 31. juli 2017

Eventyrskogen og ukas bilde gjennom 2017 .. Uke 31


Vår og høst forsøker jeg å komme meg en tur til Dovre på leit etter moskus, en tur på fjellet hører liksom med når man holder på med naturfoto. Overraskelsen var derfor stor når jeg en dag i august kom over et meget sjeldent eksemplar av vår helnorske skogmoskus ( Vitenskapelig navn: Not so obvious moschatus ) i en skog på Østlandet. Arten er rødlistet og jeg tror (uten å være sikker) at dette er eneste dokumentasjon på at dyret fortsatt eksisterer. Dyret har nemlig ikke blitt observert siden tidlig på 1800 tallet, altså en god stund før kameraene fikk en størrelse og funksjon som gjorde det mulig å frakte utstyret med seg langt til skogs.

Ikke hver dag man opplever slikt, men i eventyrskogen er jo alt mulig ;-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar