Velkommen!

På denne siden vil jeg legge ut bilder fra mine turer med kameraet. Dyr, fugler, natur og landskapsbilder er det jeg liker best. Forsøker å formidle på min måte og håper du finner glede i å kikke på bildene i bloggen :-)

søndag 28. mai 2017

Eventyrskogen og ukas bilde gjennom 2017 .. Uke 22


Det er med tungt hjerte at jeg registrerer at store deler av min eventyrskog er hugget ned og at mange av mine kjære skikkelser ikke lenger eksisterer. Jo da, jeg forstår at man hogger skog, MEN .. hvorfor i all verden må det hogges på en tid av året hvor trær og skogbunn er full av egg og fuglunger ??? Synes dette vitner om stor grad av egoisme og uvitenhet. Ja for det må jo være uvitenhet, for hvis ikke er dette verdens største annonse på at "Jeg driter i naturen" !

Denne ukas bilde illustrerer hva jeg føler i disse dager, og det verste av alt er at det også går ut over motivasjonen til å arbeide med eventyrskog-prosjektet mitt. Dette VAR min eventyrskog og den delen som lå bare noen hundre meter unna huset. Den delen jeg bare kunne stikke ut en tur til når kreativiteten våknet. All skogen "min" er selvfølgelig ikke borte og det er store områder igjen ikke så langt unna. Men .. jeg må gå forbi dette åpne såret i naturen hver gang jeg skal ut og det smerter faktisk en gammel trolljeger.

Mulig jeg begynner å lete etter nye områder, men det er synd siden jeg syntes det var ekstra gøy å kunne dokumentere alle de fantastiske skikkelsene som levde rett utenfor stuedøra ..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar